quinoa-700x295

A Quinoa 7 jótékony hatása és további érdekességek

A szuperélelmiszernek is emlegetett Quinoa számtalan, az egészségre jótékony hatással rendelkezik. Jó ízű, magas fehérje tartalommal rendelkezik és fontos szerepe van a gluténmentes étkezésben.
Bár gabonaként emlegetik, valójában egy-, a spenóthoz és a céklához hasonló növény magja.

1. Magas fehérje tartalom. Hasonló mennyiségű proteint tartalmaz , mint a tej, de többet, mint a rizs, a köles, vagy a búza

2. Kitűnő riboflabvin (B2) forrás. A riboflavin segít csökkenteni a migrénes fejfájások gyakoriságát azáltal, hogy javítja az energia metabolizmusát az agyban és az izmokban

3. A quinoaból származó szaponint Dél-Amerika szerte a bőr sérüléseinek kezelésére használják, mivel az fertőtlenítő hatással rendelkezik.

4. Alkalin képző hatású, mely megegyezik a vadrizs , az amaránt és csírák hatásáéval

5. ¼ bögre száraz quinoa csupán 172 kalóriát tartalmaz

6. Mivel nem áll rokonságban a búza, vagy más gabonafélékkel , gluténmentes. Sokan beszámoltak már arról, hogy jobban érzik magukat és képesek fogyni, ha csökkentik a gluténtartalmú gabonafélék, vagy legalább a búza bevitelét a szervezetükbe.

7. Komplex szénhidrát, alacsony glikémiás indexszel. Ez is fontos szempont a fogyni vágyóknak.
Quinoa saláta

A quinoa története

Az inkák a magok anyjának nevezték és szent növénynek számított.
Dél- Amerikában, az Andok magasan fekvő területein termesztették. 5ooo éve használják a vidéken élők alapélelmiszerként. A spanyol hódítók, nem ismervén a quinoa jótékony hatásait, megtiltották az indiánoknak a quinoa termesztését, aminek következtében a növény csaknem eltűnt. 198o-ban fedezte fel újra és ismertette meg a nyugati világgal két amerikai, akik elkezdték termeszteni Coloradóban.

Érdekességek a quinoa-ról

• A quinoából kinyert szaponint Dél-Amerikában mosószerként használják.
• A ragacsos, keserű szaponin réteg miatt, a magokat nem csipegetik ki a madarak. A tudósok megpróbálkoztak egy szaponin-mentes változat kitenyésztésével. Az eredmény? A magokat mind megették a madarak.
• A quinoa akkor a legédesebb, ha 38oo méter feletti magasságban terem

Elővigyázatosság a quinoa használatával

A quinoa szemeket szaponin borítja. Fontos, hogy ezt a szaponin réteget felhasználás előtt alaposan kiáztassuk, különben keserű lesz az ételünk. Mint minden mást, ezt az élelmiszert is mértékkel használjuk – tehát ne fogyasszuk minden nap. Bár a quinoa nem tartozik az allergén növények közé, jó ha tudjuk, hogy oxalátokat tartalmaz. Aki tehát oxalát-mentes diétát alkalmaz, az kerülje a növény használatát.

Hogyan használjuk a quinoa-t?

A quinoát mindig meg kell áztatni. Tegyük szűrőbe, engedjünk rá hideg vizet, addig míg a habzó réteg eltűnik. Kóstoljunk meg néhány magot. Ha keserű az ízük, mossuk tovább.

A quinoát főzés után felhasználhatjuk salátákhoz , köretekhez, müzlihez, vagy pudingokhoz. Lisztként gluténmentes péksütemények készítéséhez használhatjuk.

Quinoa receptek:

Quinoa saláta sült zöldségekkel és pikáns öntettel
Quinoával töltött paradicsom

 

Ajánlott termékeink:

GreenMark Organic bio Quinoa, 500g
GreenMark Organic bio Quinoa
GreenMark Organic bio Quinoa flakes, reggelizőpehely, 200g
bio Quinoa flakes, reggelizőpehely, 200g - GreenMark Organic
GreenMark Organic bio Quionoa pehely, 200g
GreenMark Organic bio Quinoa pehely
GreenMark Organic bio puffasztott Quinoa, 100g
GreenMark Organic bio puffasztott Quinoa
GreenMark Organic - Minden napra valami JÓ!