borito

A legfinomabb saláták

Végre jön a tavasz, és újra ehetünk friss gyümölcsöt és zöldséget. Ezeket a vitaminbombákat még meg sem kell főzni, nyersen is remek fogásokat készíthetünk belőlük; de természetesen grillezve vagy sülve is jók salátának. Érdemes kísérletezni, kitapasztalni, hogyan illenek egymáshoz az egyes ízek; így számtalan új kedvencet felfedezhetünk. Az alábbiakban ajánlunk az olvasóknak négy izgalmas receptet.

 

Grillezett sárgarépa-saláta

 

A grillezett sárgarépa édeskés, karamelles íze az édesszájúak kedvencévé tehetik ezt a salátát. Forraljunk fel egy kis vizet az egyik hozzávaló, a brokkoli előfőzéshez. A vízbe szórhatunk ételízesítőt, de ha nem szeretjük a bolti keverékeket, használjunk különböző, a kiskertben termett, szárított fűszereket, ízlés szerint. Vágjunk kisebb darabokra 50 dkg deka brokkolit, 5 szál sárgarépát, 2 szál újhagymát és 1 db paprikát. Főzzük 10 percig a brokkolit, majd szűrjük le, és hagyjuk kihűlni. Egy evőkanál olívaolajon kicsit pirítsuk meg a sárgarépát, majd ha ez is kihűlt, keverjük össze a brokkolival és a többi zöldséggel. Fogyaszthatjuk önmagában, de készíthetünk hozzá joghurtos, kefires vagy tejfölös mártást is.

http://www.receptmuves.hu/2011/03/grillezett-sargarepa-salata.html

 

Gabonasaláta sült zöldségekkel

 

A gabonasaláta főételnek vagy köretnek, hidegen és melegen egyaránt finom. Egy négyszemélyes adag elkészítéséhez daraboljunk össze 2 db céklát, 2 db sárgarépát, 1 db lilahagymát, 4 gerezd fokhagymát és 4 db csiperkegombát. Tegyük őket egy olajjal kikent hőálló tálba, és borsozzuk meg. Süssük 180 fokon 15 percig alufóliával lefedve, majd fólia nélkül további 15 percig. Főzzünk meg 10 dkg kuszkuszt és ugyanennyi bulgurt curryvel és korianderrel ízesítve. Ha a gabonák és a zöldségek is elkészültek, öntsük össze őket, és már tálalhatjuk is a salátát.

http://www.greenmarkorganic.hu/receptek/post/recipes/quinoa-salata-sult-zoldsegekkel-es-pikans-ontettel/

 

Gombás tofusaláta

 

Ennek a nyers alapanyagokból kevert salátának az elkészítése nagyon kevés időt vesz igénybe, így tökéletes megoldás lehet, ha egy gyors vacsorát szeretnénk összedobni. Szeleteljünk fel néhány csiperkegombát, enyhén sózzuk meg a szeleteket, majd keverjük össze feldarabolt fejes salátával, újhagymával, paradicsommal, paprikával, spenótlevelekkel, és adjunk hozzá füstölt tofut is. Ennyi az egész; és már kész is az egészséges vacsora.

http://www.fittnok.hu/gombas-tofus-salata-vacsora

 

Gyümölcssaláta aszalt gyümölccsel

 

Salátát természetesen nemcsak zöldségekből, hanem gyümölcsökből is készíthetünk, ha egészséges desszertre vágyunk ebéd után. Mossunk meg 4 db narancsot, hámozzuk meg, a héját vágjuk kockákra, majd 2 dl vízzel és 20 dkg cukorral főzzük addig, amíg el nem tűnik alóla a cukorszirup. Hagyjuk kihűlni. A narancsot kockázzuk fel, és keverjünk hozzá szintén felkockázva 2 db banánt, 2 db mandarint, 1 db almát és 1 db kivit. Bármilyen aszalt gyümölcsöt adhatunk a salátához, például szilvát, fügét vagy barackot. Tegyünk hozzá még 5 evőkanál mazsolát, 1 evőkanál mézet és akár egy kis gyümölcslevet is, végül pedig keverjük bele a cukrozott narancshéjat, és máris fogyaszthatjuk.

http://www.greenmarkorganic.hu/receptek/post/recipes/aszalt-gyumolcsos-gyumolcssalata-kandirozott-narancshejjal/

GreenMark Organic - Minden napra valami JÓ!