Győzzük le a népbetegségeket!

A szív-és érrendszeri betegségek kialakulásában szerepet játszó rizikófaktorok jelentős része táplálkozással befolyásolható.

Mennyiségileg és minőségileg is szabályozva étrendünket lassíthatjuk az érelmeszesedés folyamatát és tehermentesíthetjük a keringést. Ezt hogyan érhetjük el?
Teljeskiőrlésű gabonák, zöldségek, gyümölcsök, kis zsírtartalmú tejtermékek, sovány húsok és főként telítetlen zsírsav-források fogyasztásával. Fontos szerepe van a megfelelő mennyiségű és minőségű élelmirost felvételnek is.
A vízben oldódó élelmi rostok ( hüvelyesek, sárgarépa, burgonya, kelbimbó, bogyós gyümölcsök, zabkorpa) előnyösen befolyásolják a szénhidrát-anyagcserét a vércukorszint és az inzulinigény csökkentésével,valamint fokozott felvételük csökkenti az összkoleszterin-, de bizonyos adatok szerint az LDL- (rossz-) koleszterin- és a trigliceridszintet is, és növelik az ún. védő- (HDL-) koleszterinszintet. A vízben nem oldódó élelmi rostok hatására a szénhidrátok és zsírok kisebb hányada szívódik fel.

Több vizsgálat is alátámasztotta azt a hipotézist, miszerint a krónikus megbetegedések magasabb aránya összefüggésbe hozható a nagyobb arányú finomított ételek fogyasztásával.
A teljes értékű gabona fogyasztása csökkenti az elhízást, a magas vérnyomást és a magas koleszterin szintet, a cukorbetegség rizikóját.
Ha valaki naponta legalább három étkezéskor teljes értékû gabonát tartalmazó ételt fogyaszt, akkor egyötödére csökkentheti a szív- érrendszeri (cardiovascularis) betegségek kialakulási esélyét.
A baboknak, száraz hüvelyesek fogyasztásának is számos előnye van.
A száraz hüvelyesek tápanyagtartalma eltér a többi zöldségtől. Energia-, fehérje-, szénhidrát- és rosttartalma jóval magasabb. Hozzávetőlegesen tízszer annyi energiát és hatszor annyi rostot tartalmaz, mint a zöldségek nagy része.

GreenMark Organic - Minden napra valami JÓ!